Slican IPU-14
Serwer telekomunikacyjny Slican IPU-14 jest produktem, który doskonale spełnia oczekiwania małych firm w zakresie nowoczesnej i wielozadaniowej telekomunikacji. Wbudowana brama GSM, brama VoIP, możliwość nagrywania rozmów, czy bezpłatna aplikacja bilingowa Slican BillingMAN zapewnią tanią i wysokiej jakości łączność.
Wymaga montażu i konfiguracji przez autoryzowanego partnera Slican.
Niewielkie rozmiary kryją w sobie wielkie możliwości – właściwości centrali są identyczne jak dla serwerów o dużych pojemnościach adresowanych dla kilkuset abonentów. Teraz nawet małe i średnie firmy mogą z IPU-14 korzystać ze zunifikowanych usług – integracji z aplikacjami CRM, hotelowymi, pocztą elektroniczną i innymi. Dodatkowo serwer ma 4 wolne sloty pozwalają na rozbudowę o dodatkowe porty abonenckie lub linie. Serwer może być zainstalowany na ścianie, zasilany jest standardowym zasilaczem.
Charakterystyka:
- do wyboru 2 modele IPU-14:
- IPU-14.101 – do 24 abonentów IP
- IPU-14-102 – nawet 64 abonentów IP (szczegółowe maksymalne pojemności w tabeli poniżej)
- współpraca z Komunikatorem CTI – PhoneCTI, MobileCTI i WebCTI – aplikacja na telefon, komputer i smartphon’a
- otwarte protokoły HTTP / EbdRECP / TAPI / HOTELP / XML / CTIP
- sieciowanie eSSL – możliwość zastosowania produktów serii IPU-14 razem z innymi serwerami Slican
- zaawansowane zarządzanie i kontrola kosztów – wybór najtańszej drogi połączenia (LCR) oraz aplikacja taryfikacyjna w cenie serwera – Slican BillingMAN
- możliwość ustalania limitów na połączenia dla poszczególnych użytkowników – Komunikator CTI Slican
- zintegrowany VoIP – obsługa telefonii internetowej
- zintegrowany GSM – wysokiej jakości i tania łączność GSM w ramach sieci firmowej
- współpraca z telefonami systemowymi IP i telefonami SIP Slican
- współpraca z bramofonami Slican serii DPH
- sieciowanie po LAN / WAN
- zintegrowane nagrywanie rozmów na karcie micro SD dzięki aplikacji Slican RecordMAN
- sterowanie urządzeniami zewnętrznymi sensor / relay – automatyka urządzeń i inteligentne budynki bez wydatków na dodatkowe systemy
- energooszczędność – niewielki pobór mocy – 22W
- niewielkie rozmiary (310 mm x 210 mm x 55 mm), waga (1,60 kg) i kompaktowa estetyczna obudowa
Specyfikacja
Pojemności maksymalne | IPU-14.101 | IPU-14.102 |
Porty wewnętrzne AB (FXS) | 14 | 14 |
Linie miejskie POTS (FXO) | 4 | 4 |
ISDN BRA (ext) | 4 | 4 |
Kanały IP | 8 | 16 |
Translacje IP (SIP)
|
16 | 16 |
Abonenci IP (SIP)
|
24 | 64 |
Linie GSM
|
2 | 2 |
Porty systemowe CTS Up0 + IP
|
28 | 68 |
Kanały nagrywania rozmów
|
8 | 8 |
Sensor / relay | 1 / 1 | 1 / 1 |
Integracja z aplikacjami komputerowymi
Najnowszej generacji Komunikator CTI Slican wspiera pracę zespołową i kooperację. Stanowi zestaw intuicyjnych rozwiązań działających na komputerach i smartfonach. Integruje rozbudowane funkcje łączności telefonicznej z obsługą typu „wybierz i kliknij”.
- Slican PhoneCTI – rozbudowany komunikator, integrujący komunikację głosową z czatem, sms i rozwiązaniami WWW. Kolorowe ikony informują na bieżąco o dostępności naszego rozmówcy (dostępny, zajęty, poza biurem itp.) i pozwalają wybrać najlepszą formę komunikacji. PhoneCTI udostępnia książkę telefoniczną firmową i prywatną. Z poziomu aplikacji można ustawiać przekierowania i powiadomienia, odsłuchać nagrania prowadzonych rozmów. Integruje ona wszystkie kontakty, pozwalając na sprawną i szybką komunikację.
- Slican WebCTI – aplikacja dostępna poprzez przeglądarkę WWW, dzięki której można zdefiniować różnorodne zachowania telefonu – blokadę dla wybranych połączeń, aktywować usługę Slican MobilePhone oraz pobrać pliki dźwiękowe z zarejestrowanymi rozmowami telefonicznymi. WebCTI informuje klienta o stanie konta – kosztach zrealizowanych połączeń, pozwala identycznie jak Slican PhoneCTI śledzić historie wszelkich kontaktów. Czaty, sms, rozmowy telefoniczne zorganizowane w czytelną historię, grupowane wg klientów, dat itp. mogą stanowić dodatkowy element systemu CRM prowadzonego w firmie.
- Slican MobileCTI – mobilna wersja aplikacji Slican WebCTI – czyli wsparcie i zarządzanie swoim „telefonem” z poziomu smartphone’a.
- połączenia telefoniczne z poziomu danych kontaktowych – w kartotece aplikacji CRM – kliknięcie w numer telefonu na ekranie
- możliwość przeglądu z poziomu aplikacji CRM aktywnych rozmów telefonicznych prowadzonych w obszarze danej firmy
- billingi rozmów telefonicznych – kontrola kosztów, możliwość przypisania ich do projektu, kosztów obsługi klienta lub innych właściwych dla danej firmy
- możliwość pobierania nagranych rozmów telefonicznych w centralach i podpinanie ich do kartotek kontrahentów
- obsługa zamków elektronicznych, domofonów, bram parkingowych realizowana przez recepcję lub inne służby hotelowe za pomocą telefonu
- obsługa statusu pokoi – posprzątany, awaria itp. (room-status)
- obsługa barków w pokojach – barek full, do uzupełnienia itp.
- nasłuch i nagrywanie – monitoring audio wybranych pomieszczeń
- nagrywanie – stała lub czasowa rejestracja rozmów i danych o połączeniach do i z recepcji
- interkom – system nagłaśniający i przywoławczy – wezwania, komunikaty recepcji
- kontakty zgromadzone w bazie MS Outlook są zsynchronizowane – wystarczy kliknąć okienko „Zatelefonuj”
- do współpracy i integracji telefonu z komputerem nie są potrzebne inne aplikacje
- każde połączenie przychodzące powoduje wyświetlenie „wizytówki” kontaktu na ekranie komputera – natychmiastowy dostęp do notatek, maili, informacji o kliencie
- dzwoniąc do firm / osób z bazy kontaktów MS Outlook można korzystać z innych funkcjonalności aplikacji Microsoft, np. zapisu rozmowy telefonicznej, połączeń do grupy kontaktów i innych.
Sieciowanie
Zalety sieciowania IP PBX IPU-14 w sieci IP:
- praca w trybie klient / lub Server VoIP
- tworzenie sieci do 15 serwerów / do 3999 abonentów (protokół extended Slican Smart Link) wraz z innymi serwerami serii IPx Slican
- możliwość wykorzystania do 16 kanałów VoIP
- sieciowanie również z serwerami innych producentów (protokół SIP 2.0)
- wykorzystanie funkcji serwera – Mobile Phone, CallBack, przenoszenie wywołań, przekazywanie połączeń, identyfikacja numerów CLIP itp.
- korzystanie z otwartych protokół CTIP – Komunikator CTI Slican
- korzystanie z otwartych protokół HOTELP – współpraca z aplikacjami hotelowymi
- współpraca z aparatami systemu IP DECT
- zintegrowany interfejs Ethernet (LAN / WAN) umożliwiający zarządzanie lokalne i zdalne
- zdalne zarządzanie i serwisowanie
- niezależnie od ilości zlinkowanych serwerów Slican, mogą one być zarządzane centralnie, przez jednego administratora z jednego stanowiska
- transmisja głosu przez sieci IP
- redukcja kosztów telekomunikacyjnych dzięki integracji abonentów z różnych lokalizacji w jedną sieć
Kontrola kosztów
- LCR (Least Cost Routing) jest rozwiązaniem telekomunikacyjnym, które umożliwia kierowanie przez centralę połączeń wychodzących do danej sieci operatora, bramki VoIP lub GSM przy zastosowaniu kryterium wyboru najtańszej drogi połączenia. System LCR może również wybierać połączenia w obszarze usług jednego operatora wybierając np. spośród różnych taryf. IP PBX serwer IPU-14 w oparciu o informacje od operatorów telekomunikacyjnych (taryfy zapisane w systemie) samodzielnie kieruje ruch na łącze, które aktualnie obsługiwane jest za najniższą stawkę. W zależności od decyzji użytkownika oraz zasobów sieci możliwe jest zdefiniowanie ruchu międzynarodowego poprzez tanią sieć VoIP, a połączeń na komórki poprzez kartę GSM zainstalowaną w serwerze Slican. Połączenia między abonentami firmowymi są realizowane zgodnie z ofertą operatora w promocyjnej cenie lub nawet nieodpłatnie.
- Slican BillingMAN umożliwia rozliczanie połączeń na podstawie cenników i taryf właściwych dla każdego operatora, czy też indywidualnie zdefiniowanych przez właściciela serwera. Aplikacja doskonale radzi sobie z rozliczaniem tradycyjnych planów taryfowych, jak i taryf sekundowych oraz opłat inicjacyjnych. Jej rozszerzona wersja – BillingMAN.plus dodatkowo wykonuje statystykę ilości generowanych połączeń i wynikającą z tego analizę zajętości poszczególnych linii. Dzięki danym zestawionym w postaci tabel oraz wykresów szybko i wygodnie prezentowane są wyniki analizy. Raporty mogą być przygotowane z uwzględnieniem parametru czasowego – na dany dzień lub za dany okres, dla wybranej grupy numerów (np. działu sprzedaży), jednego abonenta lub dla określonej kategorii połączeń, np. międzynarodowych. Raporty mogą być też tworzone dla ruchu przychodzącego. Informacje uzyskane za pomocą modułu analizy informują, czy ruch telefoniczny w firmie jest prawidłowo zorganizowany i jakie należy poczynić kroki, aby go usprawnić. Dane te są cenną wskazówką przy organizacji działów Call Center, serwisów i innych służb, które muszą być zawsze dostępne dla kontrahentów.
- WebCTI jest elementem Komunikatora CTI Slican. To przyjazna aplikacja dostępna przez WWW, dzięki której można zdefiniować różnorodne zachowania telefonu – blokadę dla wybranych połączeń, aktywować usługę Slican MobilePhone oraz pobrać pliki dźwiękowe. WebCTI informuje o stanie konta – kosztach zrealizowanych połączeń, umożliwia managerowi działu ustalenie i przypisanie limitów na połączenia dla poszczególnych pracowników.
Organizacja pracy
CALL CENTER
- alternatywa dla kosztownych systemów tworzonych z myślą o rozbudowanych działach Call Center
- elastyczne dostosowanie wielkości serwera do indywidualnych potrzeb
- możliwość integracji z zewnętrznymi, dodatkowymi aplikacjami poprawiającymi organizację pracy działu Call Center
- identyfikację numerów przychodzących oraz danych rozmówcy przed podniesieniem słuchawki
- szybki dostęp do informacji powiązanych z klientem w systemie ERP
- dostęp do historii połączeń przychodzących, co ułatwia kontrolę procesu komunikacji z klientem
- przejrzystą prezentację danych
- łatwe dodawanie nowych klientów do bazy Call Center
- wygodny dostęp do billingów z podziałem na poszczególnych konsultantów i klientów
- nagrywanie i archiwizację rozmów z klientami Call Center
- możliwość integracji z aplikacjami zewnętrznymi dzięki otwartym protokołom
Infolinie INVENIO
- dzięki INVENIO pracownicy firmy lub urzędu mogą być odciążeni od odbierania telefonów, nie wymagających osobistego kontaktu
- dzięki INVENIO wszystkie połączenia przychodzące będą odebrane
- dzięki INVENIO można obsłużyć jednocześnie kilka połączeń przychodzących na ten sam numer
- w każdej chwili, z każdego poziomu INVENIO dzwoniący może uzyskać połączenie z operatorem
Slican RecordMAN
- RecordMAN.server – umożliwia pobieranie nagrań z zasobów centrali i zapisywanie ich kopii na dysku komputera sieci lokalnej
- RecordMAN.client – służy do wyszukiwania i odsłuchiwania interesujących nas nagrań. Odtwarzanie i filtrowanie nagrań możliwe jest wg różnorodnych kryteriów. Aplikacja zapewnia wysoką niezawodność, szczególnie w firmach lub instytucjach, w których nagrywane są wszystkie rozmowy telefoniczne.
- realizuje w serwerach IPU-14 jednoczesne nagrywanie do 8 kanałów czas zarejestrowanych rozmów
- ograniczony jest wyłącznie pojemnością dysku, na którym są przechowywane pliki z nagraniami
- zapewnia rozbudowane narzędzia i filtry do wyszukiwania nagrań, stopniowanie uprawnień do pobierania i odsłuchu nagrań,
- ochrona za pomocą haseł gwarantuje wysoki poziom bezpieczeństwa
- ułatwia pracę – odsłuchanie nagranych rozmów w danej firmie oraz ich wielokontekstowa analiza pozwala na szybką reakcję na sygnały płynące od klientów
- wspiera pracę jednostek administracji rządowej i samorządowej – rejestracja połączeń w centrach powiadamiania ratunkowego, w obsłudze petentów urzędu i innych
Telekonferencje
- używając telefonu systemowego
- programując uczestników konferencji za pomocą Slican ConfigMAN